Naam | Budget | Realisatie | Begrote | Realisatie | Restant | Gereed | Jaar |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geluidwerende maatr a73/a74 | 15.000 | 11.151 | 1.900 | 11 | 3.838 | 2025 | |
Multimodale ontwikkeling industriehaven | 21.931 | 13.764 | 5.625 | 6.442 | 1.725 | 2025 | |
GVVP 2016 | 3.648 | 2.878 | 770 | 637 | 133 | 2025 | |
Uitbr.truckpark.James Cookweg | 2.550 | 2.494 | 56 | 16 | 40 | 2025 | |
Aanpas.Grubbenvorsterweg | 3.020 | 2.473 | 547 | 259 | 289 | 2025 | |
Havenvoorziening scheepvaart | 75 | 75 | 75 | 2025 | |||
Kruispunten Eindhovenseweg | 120 | 13 | 60 | 4 | 103 | 2025 | |
Verkeersroutering havengebied | 300 | 21 | 60 | 2 | 277 | 2025 | |
Industriehaven kabels-leidingen | 200 | 200 | 200 | 2025 | |||
Calamiteitenroute | 1.300 | 17 | 1.283 | 15 | 1.268 | 2025 | |
Totaal Mobiliteit | 48.144 | 32.811 | 10.576 | 7.385 | 7.948 |
In bovenstaande tabel staan de restant investeringsbudgetten en in welk jaar het project naar verwachting volledig gerealiseerd is. Deze tabel laat het volgende zien:
- Geluidwerende maatregelen a73/a74: Het voorstel is om het restbedrag van € 3,8 miljoen te herlabelen naar Limburg Centraal.
- Multimodale ontwikkeling industriehaven: De realisatie is nagenoeg gereed. Het mogelijke overschot van het budget kan niet elders worden ingezet, omdat het projectbudget gedeeltelijk bestaat uit derden gelden die nog verantwoord moeten worden. Een van deze subsidies is een tekort-subsidie die mogelijk gedeeltelijk niet geïncasseerd kan worden, omdat het tekort kleiner is dan verwacht.
- Aanpas.Grubbenvorsterweg: Project fysiek gereed, financiële afhandeling derden gelden loopt nog.
- Industriehaven kabels-leidingen: € 0,2 miljoen staat gereserveerd voor werk aan kabels en leidingen in de industriehaven en omgeving. Omdat twee infraprojecten “on hold” staan vanwege relatie met andere ontwikkelingen, is dit budget nog niet aangeroerd. Naar verwachting is dit budget wel benodigd in nabije toekomst bij infra aanpassingen, dus bij voorkeur behouden.
- Calamiteitenroute: Project is onderdeel van HWBP door Waterschap. De realisatie van de calamiteitenroute wordt als meekoppelkans ingepast in het HWBP project. Hiervoor is inmiddels de verkenningsfase gestart en wordt in 2025 een voorkeursalternatief gekozen. Op basis daarvan kan bepaald worden in hoeverre de toegekende financiële middelen passend zijn.
- Het project Kruispunt Eindhovenseweg is gepauzeerd. Uit onderzoek is gebleken dat door de ontwikkeling van fase 2 van het Kazernekwartier dit kruispunt druk gebruikt gaat worden en er meer maatregelen nodig zijn dan enkel voor de ontwikkeling van het havengebied. Er wordt een integraal plan uitgewerkt, zodat het kruispunt in één keer aangepakt kan worden.
- De Verkeersroutering Havengebied is tijdelijk gepauzeerd. Uit onderzoek is gebleken dat de wegen meer investering vragen dan vooraf geraamd. We bekijken mogelijkheden om met andere middelen het budget te verhogen.