Mobiliteit

Wat heeft het gekost

Naam

Budget

Realisatie
t/m 2023

Begrote
kasstroom
2024

Realisatie
2024

Restant
budget

Gereed
2024

Jaar
verwacht
gereed

Geluidwerende maatr a73/a74

15.000

11.151

1.900

11

3.838

2025

Multimodale ontwikkeling industriehaven

21.931

13.764

5.625

6.442

1.725

2025

GVVP 2016

3.648

2.878

770

637

133

2025

Uitbr.truckpark.James Cookweg

2.550

2.494

56

16

40

2025

Aanpas.Grubbenvorsterweg

3.020

2.473

547

259

289

2025

Havenvoorziening scheepvaart

75

75

75

2025

Kruispunten Eindhovenseweg

120

13

60

4

103

2025

Verkeersroutering havengebied

300

21

60

2

277

2025

Industriehaven kabels-leidingen

200

200

200

2025

Calamiteitenroute

1.300

17

1.283

15

1.268

2025

Totaal Mobiliteit

48.144

32.811

10.576

7.385

7.948

In bovenstaande tabel staan de restant investeringsbudgetten en in welk jaar het project naar verwachting volledig gerealiseerd is. Deze tabel laat het volgende zien:

  • Geluidwerende maatregelen a73/a74: Het voorstel is om het restbedrag van € 3,8 miljoen te herlabelen naar Limburg Centraal.
  • Multimodale ontwikkeling industriehaven: De realisatie is nagenoeg gereed. Het mogelijke overschot van het budget kan niet elders worden ingezet, omdat het projectbudget gedeeltelijk bestaat uit derden gelden die nog verantwoord moeten worden. Een van deze subsidies is een tekort-subsidie die mogelijk gedeeltelijk niet geïncasseerd kan  worden, omdat het tekort kleiner is dan verwacht.
  • Aanpas.Grubbenvorsterweg: Project fysiek gereed, financiële afhandeling derden gelden loopt nog.
  • Industriehaven kabels-leidingen: € 0,2 miljoen staat gereserveerd voor werk aan kabels en leidingen in de industriehaven en omgeving. Omdat twee infraprojecten “on hold” staan vanwege relatie met andere ontwikkelingen, is dit budget nog niet aangeroerd. Naar verwachting is dit budget wel benodigd in nabije toekomst bij infra aanpassingen, dus bij voorkeur behouden.
  • Calamiteitenroute: Project is onderdeel van HWBP door Waterschap. De realisatie van de calamiteitenroute wordt als meekoppelkans ingepast in het HWBP project. Hiervoor is inmiddels de verkenningsfase gestart en wordt in 2025 een voorkeursalternatief gekozen. Op basis daarvan kan bepaald worden in hoeverre de toegekende financiële middelen passend zijn.
  • Het project Kruispunt Eindhovenseweg is gepauzeerd. Uit onderzoek is gebleken dat door de ontwikkeling van fase 2 van het Kazernekwartier dit kruispunt druk gebruikt gaat worden en er meer maatregelen nodig zijn dan enkel voor de ontwikkeling van het havengebied. Er wordt een integraal plan uitgewerkt, zodat het kruispunt in één keer aangepakt kan worden.
  • De Verkeersroutering Havengebied is tijdelijk gepauzeerd. Uit onderzoek is gebleken dat de wegen meer investering vragen dan vooraf geraamd. We bekijken mogelijkheden om met andere middelen het budget te verhogen.
Deze pagina is gebouwd op 05/07/2025 11:29:08 met de export van 05/07/2025 11:26:10