2. Leefbaar Venlo

Bereikbaarheid

  • Het Uitvoeringsplan Parkeren kostte meer tijd. Met name de belangenafweging. De Nota Parkeernormen volgt hierna. Deze heeft nu dus ook vertraging opgelopen. Deze wordt nu geactualiseerd en in 2025 ter vaststelling aangeboden.
  • Onze inwoners kunnen zelf locaties aandragen voor nieuwe laadpalen. Bij elke laadpaal komen twee parkeerplekken voor elektrische voertuigen. In 2024 zijn 50 laadpalen geplaatst. In totaal zijn er nu 227 laadpalen.
  • Op basis van het ambitiedocument Fiets zijn we in 2023 gestart met de uitvoering van de makkelijke verbeteringen (laaghangend fruit). Sommige projecten duren langer door personeelstekort. Bij de uitwerking van de maatregelen/projecten betrekken we de Fietsersbond Venlo. Het Uitvoeringsprogramma Fiets is bijna klaar. We legden het in december 2024 consulterend aan de raad voor.
  • Voor de uitvoering Verkeersveiligheid is in 2021 een risicoanalyse voor de gemeente Venlo opgesteld. Hierin staan de belangrijkste risicosituaties en -groepen binnen de gemeente. De resultaten uit de risicoanalyse zijn samen met de lokaal bekende knelpunten input voor verkeersveiligheidsaanpassingen binnen 'ontwikkelend beheer' (zie programmalijn Omgeving) en voor de lopende (majeure) openbare ruimte projecten. In december 2024 hebben we de raad met een Raadsinformatiebrief geïnformeerd over de ‘aanpak verbeteren verkeersveiligheid’. Vanaf 2022 werkten we het nieuwe Meldingen systeem Openbare Ruimte (MOR). In 2024 zijn er 1.700 Meldingen Openbare Ruimte over verkeerssituaties afgehandeld. We hebben aanpassingen uitgevoerd op de belangrijkste locaties. Hierdoor zijn verkeersonveilige situaties aangepakt en is het prettiger wonen voor de inwoners.
Deze pagina is gebouwd op 05/07/2025 11:29:08 met de export van 05/07/2025 11:26:10